Galeria powstała w roku 1988, ale działalność wystawienniczą  rozpoczęła rok później. Z początku jej program obejmował prezentację dokonań wyróżniających się młodych polskich projektantów i designerów.  W roku 2000 Ego zainicjowało nowy rozdział swojej działalności oparty na promocji współczesnej sztuki polskiej, ale pokazanej w szerszym międzynarodowym kontekście.

Od tamtego czasu w galerii miało miejsce ponad sto wystaw i wydarzeń kulturalnych.  

Ego od początku stawia na wyraziste postawy twórcze, które wyróżniają się oryginalnością, zamiłowaniem do eksperymentu i otwarciem na nowe media. Istotną ich częścią jest również namysł i refleksja nad samą sztuką.  Oprócz uznanych twórców starszego i średniego pokolenia galeria podejmuje działania promujące młodych debiutantów.

W ramach swojej pracy – poza organizacją wystaw  – Ego prowadzi działalność komercyjną, wydawniczą, edukacyjną i doradczą.  Do jej klientów zaliczają się między innymi: MoMa (NYC – USA), GK Collection (Susch  – Szwajcaria), Wielkopolskie Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych, Signum Foundation (Poznań).